Pages

Sunday, May 4, 2014

SHAKLEE BAKAM, MIRI : DULU RISAU, SEKARANG SELESA..

Sebelum ni, bila balik kerja dengan badan yang penat memang berat nak g dapur nak masak,,tapi kalau x masak, lapar plak sedangkan malam ada kelas tambahan lagi..last2 g kedai makan,tapau ataupun paling cepat dan pantas nk kejar msa lah kononnya,singgah KFC atau Marrybrown..tapi lama2 pikir jugak sampai bila nk macam ni..sedangkan memang tahu bahayanya fast food ni....jadi,,apa yg saya buat, saya fikir betul2 tentang kesihatan saya 5 atau 6 tahun akan datang dengan cara hidup dan cara makan yang mcm ni, memang semua pun dah boleh jwab dan agak..tapi setiap hari saya berdoa moga ALLAH kurniakn saya bdan yang sihat..mana mungkin nak makbul sedangkan doa tak seiring usaha kan??

Jadi, sya telah mengambil keputusan yang tepat, saya mesti mengambil makanan pada waktu malam yang berkhasiat dan mengenyangkan dan memberi saya tenaga sepanjang kerja saya pada waktu malam..syukur sangat2, hampir 2 bulan saya dah mengamalkannya..apa yg saya ambil selepas waktu magrib sebelum melakukan aktiviti sekolah pada waktu malam..ESP(Protein) , MEALSHAKES, CINCH VANILLA..sya shake dalam shaker yang ada  dijual di SHAKLEE. sya letak semuanya dalam kuantiti yang sama, 2 sudu besar..lepas shake, saya minum terus habiskan satu shaker tu..saya minum dalam pukul 8 mlm dan badan saya memang boleh kenyang sampai jam 11-12 malam..dahlah memang berkhasiat sebab setiap tu mengandungi protein, vitamin dan mineral yang amat diperlukan oleh badan tanpa memberi kesan gemuk pada badan malahan membuang lemak2 yg tak diperlukan oleh bdan dan menurunkan kolestrol..

Kalau sebelah pagi, saya ambil ESP, MEALSHAKES dan PERFOMANCE DRINK..saya bancuh dalam shaker mcm tadi jugak,,minum awal pagi b4 g sekolah..pun boleh tahan sampai tengahari..kalau sekadar baca entry saya ni mmg susah nak percaya, jadi mesti cuba dahulu baru dapat apa yg saya rasa..tak rugi sebab mmg berbalaoi dan meringankan badan sebab kadang2 bila makan nasi, bila dah kenyang badan plak rasa berat dan malas..tapi lepas dah cuba ESP, MELASHAKES, CINCH DAN PERFOMANCE DRINK..MEMANG PUASSS HATI..alhamdulillah..

Lagi2 plak bulan ni promo MEALSHAKES, jomlah cuba..boleh contact saya ...

CIKGU FAIZ, 019-8050837, perkhidamatan pos juga saya uruskan.. 



No comments:

Post a Comment