Pages

Monday, May 19, 2014

Shaklee Bakam, Luak, Miri ; Amat diperlukan..

Dulu saya masih ingat lagi time study kat um..waktu tu tahun 1998 ...saya amik asasi sains fizikal, zaman tu masih 2 tahun lagi..syukur ada rezeki sambung kat um..
Bila dah jadi budak kampus ni, baru tau susahnya nk jadi org berjaya..mana taknya..kan baru masuk, mmg dah kena serasi dengan  jadual yg padat dari jam 8 pg sampai 5 petang kuliah..cuma, rehat jam 1-2 ptg je utk solat zuhur dan makan tengahari..lepas tu balik kolej kena join program kolej plak ( memang syarat  utk kekal duduk dalam kolej) ..memang letihh melalui hari2 yg mendatang mcm ni..sampai satu keadaan , tensionn sgtt sbb penaattt, letihhh, lebih2 lagi xdapat fokus dalam kuliah sbb letih badan ...
Saya bersyukur sbb ditemukan dgn sahabat saya yg jadi roomate waktu tu, beliau lah yang kenalkan saya dengan pemakanan tambahan ni atau biasa org sebut " vitamin " ..bermula dari situ lah saya belajar2 makan vitamin ni..apa yg disyorkan adalah apa yg saya perlukan sebagai SEORANG MAHASISWA..iaitu BCOMPLEX , LECITHIN DAN VITA.C...
Kenapa saya sebut mahasiswa?? Sebab mahasiswa yg proaktif menjalani kehidupan di kampus yg padat dengan aktiviti di samping kuliah dari pagi sampai ke malam, tu tak termasuk dengan assignment yg berbuku2...( tersenyum sambil menaip cerita sendiri, teringat kenangan belajar di um dulu)..jadi b complex amat diperlukan sbg pembekal tenaga seharian, lagi byk bebanan dan tgjawab, lagi amat perlukan bcomplex..kadang2 sehari 3 biji makan,,,tapi kesann dia memannggg poweerrrrr...badan dan otak tak letihh langsung..sebab..dia menukarkan makanan yg kita makan kepada tenaga sepenuhnya..sebab tu kita xletih..lagi satu bcomplex ni mampu melawan tekanan sebab 8 komponen vitamin B  ni memastikan kesihatan fungsi saraf..so, sape2 yg sakit kepala, migrain mmg akan reda..sebab tu saya masih ambil bcomplex sehingga sekarang..dah bape lama tu? Hampir 15 tahun kan...harganya pun mmg berpatutan!
Manakala vita.c plak saya perlukan sebagai imun dari penyakit..budak kampus semua org faham..kuranggg sgtt tidurr..jadi mudah la kena selsema dan demam..jadi, dengan vita.c sebiji sehari mmg dapat tingkatkan imun sistem saya...klu saya dah kena selsema pagi2 tu, terus makan sebiji, dalam sejam terus hilang sikt demi sikit..itu kalau dah kena flu, klu belum kena flu, dia akan cegah..,mana taknya.sebiji vita.c shaklee bersamaan dengan 7.5 biji limau..dasyatkan teknologi skang ni.. Jadi, sape2 yg sanggup dan boleh makan 7.5 biji limau sehari, no need to take vita.c...hehe..boleh ke?..
Dan yang paling2 penting sekali..adalah lecithin..ia diekstrak dari kacang soya organik- bukan GMO, sebiji lecithin terdapat 520mg lecithin soya termasuklah 80 mg kolin dan 48mg inositol.. Kedua2 ni berperanan meningkatkan daya ingatan di mana ia sbg panghantar untuk saraf kranial yang mampu meningkatkan kuasa pembelajaran, baiki daya ingatan dan akhirnya menjadikan kita FOKUSSS sgt dalam belajar..so, baca sekejap pun dah mudah hafal..yg ni pun masih saya amalkan sehingga sekarang termasuklah vita.c tadi...
Lepas saya ambil ketiga2 vitamin tadi,mmg amat luar biasa kesannya, tak mudah letih, jarang sakit demam, batuk dan selsema serta saya lebih mudah fokuss dalam kuliah tanpa mengurangkan aktiviti di kolej..sebab tu sampai dah keje pun masih aktif dan boleh melakukan banyak aktiviti tapa rasa penatt yang cepat..
Kerana kesannya bagus lah saya nak share dengan pembaca semua..
Jadi, bertindaklah untuk mengambil vitamin2 tadi..dan boleh dapatkan dari saya...CIKGU FAIZ (019-8050837) ..penghantaran ke SABAH, SARAWAK DAN SEMENANJUNG..tak rugi mencuba!!







Jika berminat untuk mengetahui mengenai produk Shaklee, hubungi kami Email : amishary248@gmail.com No Tel : 0198050837 Salam Sayang Faiz

No comments:

Post a Comment