Pages

Wednesday, June 24, 2015

SHAKLEE BAKAM, LUAK, TUKAU, MIRI ; Nak tahu?

Assalamualaikum pembaca sekalian..
Dah bersahur pg tadi? Alhamdulillah..lepas bersahur, sementara menunggu azan subuh digalakkan kita berdoa dan beristighfar..
Nak tahu apa yang ambil sepanjang bersahur di bulan Ramadan ini? 
Sangat mudah, cepat, tidak ambil masa yang lama untuk menyediakannya, mampu tahan lapar dalam tempoh yang panjang malahan menjadikan kita lebih bertenaga ...iaitu...
ESP( Protein), Meal Shakes, PERFOMANCE Drink( glukos), Cinch Shake(Capucino)..tapi jangan salah faham pulak..bukan campurkan keempat-empat ni ..kadang2 saya ambil 3 gems ni iaitu ESP, Meal Shakes, dan PERFOMANCE, bancuh dalam shaker..
 Kadang-kadang saya campurkan ESP, Meal Shakes dan Cinch Shake..ini pun sangat membantu memberi tenaga, mengenyangkan dan yang paling BEST..membakar lemak..memang sangat-sangat BERKESAN menghapuskan lemak yang berlebihan, menguruskan badan dan dalam masa yang sama tidak menafikan keperluan nutrien yang diperlukan oleh badan. Usus pun sihat dan sangat mudah untuk memproses .
Saya rasa sangat bersyukur di pertemukan  dengan SHAKLEE, ia telah mengubah tabiat makan saya 
yang sebelum ini banyak kepada pengambilan lemak dan karbohidrat yang berlebihan..
Alhamdulillah setakat berpuasa bulan ini, saya tidak pernah mengambil nasi sewaktu bersahur dan rupanya tahan lebih lama dan memberi tenaga sepanjang saya berpuasa..
Saya rasa ber tanggungjawab untuk berkongsi dengan tuan, puan, ibu-ibu ,ayah-ayah,abang , kakak, adik-adik dan semua yang ALLAH pilih untuk baca blog saya tentang kebaikan yang telah saya perolehi..kerana bulan puasa adalah bulan ibadah, bulan bonus pahala..jadi kita tak mahu penat menjadi alasan untuk tidak atau kurang beribadah seperti bulan-bulan yang lain..sebab tu pada saya apa yang kita makan waktu sahur sangat memberi kesan apa yang kita akan buat di siang harinya..
Jadi, saya menyeru, pilihlah makanan yang seimbang, sihat dan mampu mengekalkan tenaga sepanjang hari kita berpuasa.
Ok, setakat ni dulu..insyaALLAH berjumpa lagi di entry yang akan datang..
Doa saya untuk semua agar sentiasa dalam hidayahNYA, petunjukNYA , rahmatNYA, kasih-sayangNYA dan diberi kekuatan kepada kita agar dapat menjalani bulan puasa ini dengan sehabis baik dan lebih baik dari bulan Ramadan sebelumnya..amin..

No comments:

Post a Comment