Pages

Saturday, December 13, 2014

SHAKLEE BAKAM,LUAK, MIRI; Wow! Banyak manfaat..

Assalamualaikum wbt buat semua..
Syukur pada ALLAH menganugerahkan nikmat kesihatan yang tidak terhingga, diberi kudrat untuk berkongsi sesuatu yang bernilai pada hari ini..
Adakah anda mengalami tanda-tanda seperti berikut:
-kekeringan kulit dan kusam
-cepat dan kerap lebam-lebam
-luka lambat sembuh
- tertekan/hypertension
-kurang selera makan
-gigi mudah longgar, gusi berdarah
-mudah selsema
Jika ya, anda sebenarnya mengalami kekurangan vitamin utama yang amat diperlukan oleh badan iaitu vitamin C atau asid askorbik.

Kenapa Vitamin C penting untuk kita?
Antara sebabnya kerana kita sering terdedah kepada pelbagai jenis pencemaran terutamanya pencemaran udara,jerebu, asap kenderaan, asap rokok, hidup berada dalam keadaan yang dibebani dengan tekanan, stress dan ada diantara kita yang sering mengambil pil penahan sakit.
Jadi,bagaimana untuk mendapatkan bekalan vitamin C yang cukup? Adakah sekadar memakan buah-buahan? Perlu diketahui, setiap hidangan buah-buahan membekalkan sekitar 45-60mg vitamin C, sedangkan badan kita memerlukan vitamin C antara 500mg-4,000mg setiap hari mengikut keperluan. Buah-buahan akan menghasilkan vitamin C yang lengkap dalam masa 10 hari selepas ia masak. Manakala buah yang tidak cukup masak hanya mempunyai kandungan vitamin C yang sedikit dan akan musnah jika terdedah kepanasan.
Pilihlah Sustained Release Vitamin C 500mg SHAKLEE
Setiap tablet vitamin C SHAKLEE 500mg mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya.Tambahan lagi, vitamin C SHAKLEE adalah larut air dan akan hilang berterusan dalam tubuh kita. Inilah sebab utama mengapa kita perlu untuk mengambil Vitamin C setiap hari dan Vitamin C SHAKLEE adalah yang terbaik kerana mampu bertahan di dalam plasma darah selama 24 jam dengan pengambilan 2 biji sehari kerana Vitamin C SHAKLEE direka khas menggunakan teknologi  sains pembebasan berterusan secara semulajadi.
Menurut kajian Dr. James Scala telah menunjukkan adalah selamat untuk mengambil 5,000mg-10,000mg vitamin C sehari iaitu 10 tablet sehari.
 
Perlu diingatkan bahawa 1 batang rokok boleh menghapuskan 50-100mg vitamin c. Stress juga akan mengurangkan kandungan vitamin C dalam badan.
APAKAH MANFAAT UTAMA VITAMIN C ? MARI KITA BACA..
Mengurangkan alahan,asma,selsema, depress, diabetes, jangkitan telinga, ulser,. Selain itu ia dapat meransang pembentukan kolagen, menghalang kekedutan dan mengelakkan otot menjadi lembik.Memperbaiki symptom pendarahan seperti gusi berdarah, lebam dikulit, memulihkan cedera atau luka. Vitamin C membantu penyerapan ion dalam badan, meningkatkan system imun dengan membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman. Vitamin C juga mampu menurunkan kolestrol dan tekanan darah, mengelakkan penyumbatan arteri , hidung berdarah, skurvi dan pendarahan dalaman.

Wow! Begitu banyak manfaat dan kelebihan Vitamin C..Jangan berlengah lagi untuk dapatkan vitamin C Sustained Release SHAKLEE 500mg sekarang juga dengan klik di sini untuk pembelian https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=dcdd0d62a00c7ccf110885b9275419cf 
promosi bulan ini beli 2 botol dan dapat 5% diskaun ( bagi ahli sahaja ).
*cadangan : vitamin C wajib diamalkan oleh pelajar sekolah, mahasiswa, kanak-kanak, orang bekerja dengan tekanan, pekerja yang terdedah dengan bahna kimia dan pencemaran, ibu-ibu mengandung dan menyusukan anak*

Untuk keterangan lanjut, silalah hubungi Pn. Faiz/ Us. Ali (019-8050837/0138199558), atau emel amishary248@gmail.com
 

No comments:

Post a Comment