Pages

Tuesday, December 9, 2014

SHAKLEE BAKAM, LUAK, TUKAU, MIRI : Otak pun ada makanan khusus..



Assalamualaikum…
Mesti semua selalu tengok iklan kat tv tentang DHA kan? Ataupun perkataan DHA yang diilustrasi atas kepala kanak-kanak kan? Tetapi adakah semua orang tahu apa sebenarnya DHA?
Banyak sangat kebaikannya tapi untuk entry kali ini saya fokuskan kepada kebaikan fungsi otak..
Tapi sebelum tu ingin saya ceritakn serba ringkas tentang apa itu DHA yang terdapat dalam omega..
Asid Docosahexaenoic (DHA) adalah asid lemak omega-3 yang penting untuk perkembangan sistem saraf dan keupayaan penglihatan visual untuk fungsi otak yang baik walaupun di kalangan orang dewasa.

DHA adalah komponen struktur utama dan asid lemak omega-3 paling banyak dalam otak dan retina serta berperanan meningkatkan hubungan neuron dan transmisi maklumat untuk daya ingatan dan pembelajaran lebih baik.
Apabila seorang kanak-kanak menerima tahap DHA mencukupi dan bersama nutrien otak lain yang penting serta stimulasi pemupukan perkembangan, ia sangat membantu dalam membentuk perkembangan ciri-ciri genius.
Jadi, omega amat bagus untuk fungsi otak.tambahan lagi bagi ibu-ibu yang menyusu, pengambilan omega amat digalakkan dan memberi faedah yang amat besar..
Menurut Pengarah Institut Pengajian Jangka Hayat Schiefelbusch, Amerika Syarikat, Profesor Dr John Colombo,
otak manusia mengandungi hampir 60 peratus lemak dan, asid lemak antara molekul paling penting yang menentukan kemampuan dan kebolehan otak untuk berfungsi.

“Kajian klinikal DIAMOND mendapati kanak-kanak yang diberi formula tidak mengandungi DHA mencapai tahap potensi ketajaman penglihatan lebih rendah dalam tempoh 12 bulan berbanding kanak-kanak yang menerima formula tambahan DHA.”
“Kanak-kanak yang menerima pemakanan tambahan DHA menunjukkan perkembangan cepat untuk aktiviti terperinci, termasuk diskriminasi corak, peraturan pembelajaran dan perencatan di antara usia tiga hingga lima tahun “

Bagaimana pengambilannya sehari?
Untuk kanak-kanak yang bermur 1-12 tahun, sehari sebiji sahaja, untuk kanak-kanak yang belum pandai menelan, saya syorkan campur dalam bubur atau lauk yang dimakan. Pastikan hidangan tidak dalam keadaan panas..macam anak saya, kadangkala saya campurkan bersama susu botol dan mealshakes.Pastikan kanak-kanak minum air yang cukup,kadangkala ulser akan tumbuh di mulut kerana kekurangan air. Maka, disyorkan mengambil Perfomance Drink untuk mengimbangi metabolisme air dalam tubuh. Ataupun pengambilan omega boleh dijarakkan selang sehari,contohnya Isnin sebiji, Rabu sebiji, Jumaat sebiji.
Cadangan saya kepada ibu bapa, mulakan pengambilan OMEGA GUARD SHAKLEE untuk anak-anak mulai hari ini, ia merupakan satu pelaburan yang membawa keuntungan pada masa depan anak-anak..
Manakala bagi yang masih belajar di IPT, belanjakan wang pinjaman anda pada yang hak, badan dan keperluan otak adalah salah satu hak..OMEGA GUARD SHAKLEE sangat membantu anda untuk meningkatkan kecerdasan IQ dan membantu anda untuk mudah mengafal. Semuanya atas izin ALLAH berkat usaha kita memilih yang terbaik untuk diri kita..insyaALLAH..

Jom, kita cuba hari ini juga Omega Guard Shaklee!!…sila klik di sini untuk pembelian
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=91be2a74dce26a87ba9f8ce13564234a

Jika berminat untuk mengetahui mengenai produk Shaklee, hubungi kami Email : amishary248@gmail.com No Tel : 0198050837 Salam Sayang Faiz

No comments:

Post a Comment