Pages

Wednesday, December 3, 2014

SHAKLEE BAKAM, LUAK,TUKAU, MIRI ; Jom kita check...




Assalamualaikum wbt..
Salam berpagi-pagian dan salam ukhuwah dari saya buat pembaca semua…
Apa yang saya nak kongsi hari ni ye??..
Mari kita check dulu, ada tak sindrom-sindrom ni pada kita ?
1)  Dah lama tak hadiri majlis ilmu atau membaca buku agama iaitu rasa jauh dari ilmu
2)  Segan nak bercampur dengan orang soleh, orang baik, rasa berat nak pergi masjid serta rasa jauh dari sumber kebaikan
3)  Lemah jiwa iaitu semakin menjadi-jadi perasaan takut, pengecut, bimbang dan sentisa rasa gelisah
4)  Merasakan bahawa lebih banyak perkara negative , hidup dirasakan tidak bahagia
5)  Orang selalu melayan kita dengan rendah dan rasa hina diri
Moga tiadalah tanda-tanda ni pada diri kita..kerana inilah di antara SINDROM-SINDROM DOSA…
Dalam sebuah hadia yang diriwayat oleh Ahmad dan al-Nasa’i bermaksud :
“ YA ALLAH, BUATKAN KAMI MENCINTAI IMAN DAN HIASKANNYA DALAM HATI-HATI KAMI. DAN BUATKAN KAMI BENCI PADA KEKUFURAN, KEFASIKAN DAN MAKSIAT. JADIKANLAH KAMI DALAM GOLONGAN AR-RASYIDIN ( orang-orang yang mendapat petunjuk) “..amin ya rabb..
Saya kongsikan untuk diri saya dan pembaca semua, sumber bacaan ini saya dapat majalah SOLUSI keluaran bulan ini bertemakan HIJRAH HATI..
Setakat ni dulu, insyaALLAH saya akan kongsikan artikel yang seterusnya..wassalam…

Jika berminat untuk mengetahui mengenai produk Shaklee, hubungi kami Email : amishary248@gmail.com No Tel : 0198050837 Salam Sayang Faiz

No comments:

Post a Comment