Pages

Tuesday, June 10, 2014

SHAKLEE BAKAM, LUAK, MIRI ; Pemangkin semangat...!

Walau pun duduk kat kampung ni takde line, tapi cari jugak kat umah kat ipar yang duk jauh sket utk cari line..alhamdulillah..dapatlah update 2,3 entry..zaman sekarang ni sekali sekala tu rasa line lebih penting daripada duit sbb ada line baru boleh transfer duit bayar itu ini..
Dapat je line, saya terus update blog saya yg dah hampir seminngu tak update..tapi bila tengok fb, terkedu sbb dapat mesej dari sahabat saya yang sekarang dah berpangkat Master dalam Shaklee menulis sesuatu tentang saya, alau pun beberapa ayat, tapi cukup bermakna dan menyentuh hati saya...maka ini yang membuatkan saya bertambah semangat dan ingin menjadi seorang yang luar biasa seperti beliau..

Sebenarnya tak banyak yang saya bantu pun waktu tu, kami ni dah macam adik- beradik waktu kat um dulu. Arwah mak ayah saya dah anggap sahabat saya ni macam anak sendiri, kena marah pun pernah..lagi2 bila teringat kenangan tayar pancit kat tepi kubur cina, time tu nak magrib dah. Alhamdulillah ada org tolong mak dan kami time tu, yang lawaknya org yang tolong kami tu mmg marah kami ckup2 sbb lewat sangat hantar adik balik sekolah. Betul jugak org tu cakap, bahaya kalau keluar lewat2 mcm ni. Takut jadi apa2 yang tak diduga. Lepas sampai umah, kena marah lagi dengan ayah plak..aduhh memang hari kena marah lah aritu, dengan mak2 saya sekali kena marah..
Kalau teringat balik memang boleh buat saya senyum sorang2..ye lah tinggal kenangan semua tu yang dah hampir 13  tahun berlalu..
Buat sahabat ku N, terima kasih kerana tidak jemu2 mendoakan ku agar aku mengubah hidupku menjadi luar dari kebiasaan kehidupanku yang bukan sahaja seorang guru tetapi seorang bisneswoman yang berjaya dalam SHAKLEE..insyaALLAH...
Menjadi luar biasa dan bukan orang yang biasa-biasa adalah satu pilihan..asal SANGGUP untuk keluar dari zon SELESA..!


No comments:

Post a Comment