Pages

Thursday, June 12, 2014

SHAKLEE BAKAM, LUAK, MIRI; Aktiviti seperti biasa...

Cuti kali ni memang merata tempat pergi. Dari Melaka ke Negeri Sembilan ke Pulau Pinang ke Kedah..Mana taknya, berjalan- jalan dari selatan sampai utara memang penat yang tidak tekira gamaknya..naik flight naik teksi naik flight lagi naik kereta naik flght lagi naik feri pulak naik lagi teksi...orang yang baca pun dah rasa penat apatah lagi tuan yang empunya badan ni..
Tu lah sebabnya ke mana pun sya pergi, vitamin asas memang tak pernah tinggal.. Bcomplex, Vitamin C, Vita Lea dan Ostematrix sentiasa dalam beg..bila dah penat macam ni, lepas makan tengahari, saya memang ambil sebiji bcomplex, vita lea dan vita c..dan saya tambah 4 biji oste..bukannya apa..badan sangatt letih bila travel jauh macam ni, tp dalam masa yang sama taknaklah balik ni asyik tidur je sebab letih sangat..begitu juga waktu malam, saya ambil lagi vitamin yang sama.. alhamdulillah..dapat keletihan ni dapat recover dengan begitu cepat..
Anak saya, Mishary pun saya bekalkan 1 paket nutriferon setiap hari sebab untuk tambahkan imunisasi..ye lah dah berjalan banyak tempat, jumpa orang sekian ramai, takutlah mudah kena jangkitan selsema dan batuk..
Cuti ni pun tinggal beberapa hari lagi..ahad ni dah nak balik Miri..lepas ni melalui rutin mengajar seperti biasa, walau pun dah nak berpuasa saya akan pastikan tenaga masih macam biasa dengan pengambilan ESP PROTEIN, MEALSHAKES dan PERFOMANCE DRINK setiap hari untuk memastikan pengambilan nutrien yang cukup dan seimbang di samping mengekalkan tenaga untuk aktiviti yang semakin padat...

Marilah mengikuti cara pemakanan yang sihat seperti saya sebagai satu langkah menjaga kesihatan secara optimum dan berkesan..bila badan sihat dan bertenaga, kita pun rasa semangat nak beribadah..lagi-lagi di bulan puasa nanti..insyaALLAH..

No comments:

Post a Comment