Pages

Saturday, April 21, 2018

Tingkatkan kuasa tumpuan dan tenaga anda dengan B Complex Shaklee

Fokus memainkan peranan yang sangat besar dalam kehidupan seseorang. Tanpa kita sedari, jika dilihat hasil setiap kerja dan usaha kita adalah berkadar terus dengan kuasa fokus yang kita berikan. Maksudnya semakin fokus kita kepada sesuatu kerja, semakin berkesan hasil kerja kita. Tetapi sejauh mana antara kita yang dapat memastikan kuasa tumpuan semakin bertambah mengikut  usia? Pastilah jawapan tidak kerana  fitrah manusia, semakin meningkat usia, semakin berkurang kuasa tumpuan dan daya kerja seseorang.
shaklee luak

Hakikatnya daya tumpuan sangat berkait rapat dengan fungsi kognitif dan mental kita. Justeru itu, pengambilan vitamin B12 sangat diperlukan untuk keupayaan normal dalam ingatan, focus malahan tumpuan. Hal ini disebabkan B12 berfungsi dalam pembentukan serotonin neurotransmiter yang meningkatkan fungsi otak. Dari hasil diagnosis bagi pesakit Alzheimer, sebenarnya mereka ini sangat kekurangan B12 sehingga berlaku kemerosotan kuasa tumpuan dan ingatan. Tambahan lagi, dari kajian Oxford Universiti mendapati bahawa pengambilan B12 bersama B6 serta asid folik meningkatkan fungsi otak dan mengurangkan penguncupan otak secara mendadak di kawasan otak yang berisiko untuk mendapat Alzheimer.
shaklee miri
Bagi golongan pelajar khususnya, pengambilan B12 yang terdapat dalam B Complex adalah sangat digalakkan . Ia membantu meningkatkan kuasa focus semasa belajar sekaligus mampu mengelakkan dari mengantuk walaupun sesi pembelajaran memakan masa yang agak panjang .
shaklee tukau
Untuk diri saya sendiri, amalan memakan B Complex Shaklee sudah saya amalkan sejak zaman university lagi. Ia sangat membantu saya focus walaupun badan dalam keadaan letih. Selain itu, B Complex bermanfaat untuk tukarkan makanan kepada tenaga sehingga mengelakkan kita merasa letih dan kelesuan.
Jika ditanya siapakah yang patut mengamalkan B complex ini? Jawapan saya, setiap kita amat memerlukannya kerana hampir semua aktiviti sehatian kita menggunakan tenaga.
shaklee negeri sembilan
Jadi, jangan berlengah lagi untuk dapatkan ready stock B Complex Shaklee dari saya, Penasihat Kesihatan anda  ( FAIZ-019.8050.837).
Percayalah B Complex mampu menceriakan kehidupan anda.

No comments:

Post a Comment