Pages

Tuesday, April 3, 2018

Ribuan Kerja Rumah dengan hanya satu pencuci sahaja? Mustahil tapi benar!!


Ramai di antara kita mungkin terlepas pandang atau kurang menitik beratkan bahan pencuci termasuk pencuci pakaian, pinggan mangkuk, lantai dan tandas yang digunakan di rumah khususnya. Sebelum saya mengenali Shaklee, saya juga kurang mengambil serius bahan pencuci pinggan mangkuk yang saya gunakan, pencuci pakaian , pelembut pakaian, pencuci lantai dan pencuci tandas. Apa yang lebih penting pada saya pada waktu itu adalah cukup ia sekadar membersihkan, menghilangkan bau dan berkesan ,tanpa memikirkan ia selamat atau tidak.
 Related imageSHAKLEE LUAK
Dengan mengenali Basic H2 Organic Super Cleaning Concentrate, yang pada awalnya saya gunakan hanya untuk mencuci botol susu anak saya, lama kelamaan saya mencuba sendiri untuk banyak kegunaan yang lain. Di sini saya kongsikan antara kegunaan Basic H2 :
1) Menghilangkan kotoran di dinding bilik air, lantai, jubin, marmar
2) Membuang kesan-kesan hitam, minyak , lemak haiwan di kuali, periuk belanga
3) Mengilatkan periuk dari keluli, aloi, sport rim kereta
4) Mencuci dan kilatkan cermin tingkap, sliding door, pintu kaca
   * Untuk kegunaan 1)-4)
    Kaedah : Spray kan Basic H2 pada permukaan tingkap, cermin, pintu kaca,dinding, Jubin,  
    periuk belanga, rim kereta

Image result for jubin tandas5) Membuang bau-bauan yang tidak menyenangkan seperti kesan najis kucing, bau sampah, sisa makanan dalam bekas makanan, botol susu anak termasuk puting botol susu.
    Kaedah : Spray kan Basic H2 pada tempat/bekas  yang mengandungi sisa makanan, manakala SHAKLEE LUTONG untuk elakkan kucing dari datang semula selepas membuang najis: spraykan pada tempat tersebut

6) Menghilangkan kesan chewing gum(gula-gula getah) yang terlekat pada pakaian
Kaedah: titikkan 2,3 titik Basic H2 pada pakaian yang terkena chewing gum, kemudian
selepas 3 minit, gosokkan tempat yang terkena

7) Sangat mudah untuk hilangkan kesan minyak di bahagian dapur selepas masak
Kaedah : Gunakan span basuh dan spray Basic H2
SHAKLEE SIWAKSHAKLEE KUPANG

8) Mengurangkan kesan panas badan dan kepala bagi mereka yang demam
    Kaedah: Rendamkan tisu basah(wet tissue)bersama 2,3 titik Basic H2
SHAKLEE TAMAN SENTOSA

9) Juga boleh digunakan untuk merendam pakaian
     Kaedah : Rendam setengah sudu teh Basic H2 bersama air suam

Semasa travel saya tuangkan dalam botol lebih kecil supaya mudah dibawa. Biasanya saya akan gunakan Basic H2 untuk mencuci bekas air dan bekas makanan, lebih-lebih lagi jika bekas makanan itu berminyak seprti bekas mee goring, cucur pisang, nasi goring. Bukan hanya menghilangkan minyak, namun menghilangkan bau sisa makanan. Jika tidak membawa wet tissue, saya gunakan tisu biasa pun boleh. Pernah juga pengalaman saya sendiri, melancong ke tempat yang jauh dari farmasi, suami saya mengalami sakit gigi kerana gusi yang bengkak. Apa yang saya buat, saya titikkan 4,5 titik Basic H2 ke dalam botol mineral, goncangkan dan buat kumuh. Ia akan membuatkan mulut terasa kebas sekejap sehingga sakit gigi semakin berkurangan.Best kan? Mesti cuba! 


Apa bezanya Basic H2 dengan detergen yang lain?
SELAMAT : tidak bertoksik, tiada gas beracun, tiada bahan kimia berbahay, tanpa pewangi, pH seimbang dan tanpa klorin
BERKESAN : Amat berkesan menanggalkan minyak. Boleh dicairkan menjadi 48 gelen
MESRA ALAM : Rumusan semulajadi yang diekstrak  daripada jagung dan kelapa, tanpa fosfat, mudah biorosot, bungkusan yang boleh dikitar semula, tiada bahan pewarna dan selamat untuk sistem septic dan pembentungan
SHAKLEE BUKIT KATIL

JANGAN PANDANG REMEH FAKTA INI
*Kebanyakkan pencuci serba guna mengandungi toksin yang boleh disedut atau diserap melalui kulit
*Pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormone
*Pelarut organic seperti “Butyl Cellosolve” merupakan toksin sara dan boleh merengsakan hidung
*Morpholine, sejenis toksin berbahaya, boleh mengakibatkan kerosakan hati atau buah pinggang
*Pencuci kaca mengandungi ammonia, sejenis racun yang boleh merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan
.
Selagi anda tidak membelinya, pasti anda tidak dapat mengkagumi kehebatan Basic H2. Jadi, segera dapatkan dengan menghubungi Penasihat Kesihatan anda, FAIZ, 019-8050837. Alami dan kongsikan manfaatnya yang HEBAT dan LEBIH SELAMAT.



No comments:

Post a Comment