Pages

Thursday, March 13, 2014

SHAKLEE BAKAM ; PANAS PUN SYUKUR...

Cuaca sekarang memang panas..sudah pasti kita akan kekurangan  air .Aktiviti di padang pulak semakin rancak,dengan bola lisutnya, bola sepak , bola jaring, bola tampar, tenis dan bola baling.
Apabila dah terdedah kepada cahaya matahari yang sangat terik, badan memerlukan lebih banyak air dari keperluan normal..tapi kadang2 saya sendiri bukan tak mahu minum air, tapi xsempat nak minum air sampai 3 liter. Nisbah keperluan air dalam badan kita bergantung kepada berat badan kita. 
Lebih kurang 25 kg kepada 1 liter air, jika berat badan kita 75 kg, jadi kita perlu minum air dalam 3 liter air..adakah kita berdisiplin untuk minum air sebanyak tu?
Bagi saya pula untuk memastikan keperluan air dalam badan mencukupi walaupun xsempat minum air, saya mengamalkan PERFOMANCE DRINK SHAKLEE..macam glukos ..rasa oren tapi amat berbza daripada glukos di pasaran. 

Kenapa saya pilih PERFOMANCE DRINK?
1) Meningkatkan daya ketahanan badan iaitu dengan memberikan tenaga kepada otot sel dgn cepat, menggantikan air yg hilang sewaktu aktiviti fizikal dan cuaca yg panas
2) Membekalkan tenaga  di mana ia mengimbangi dan membekalkan elektrolit dlm tubuh dan seimbangkn metabolime air dlm bdn.
3) Mencegah penyahhidratan
4) Mengekalkan paras gula dalam darah

Siapa yg patut ambil ?
Atlet, org yg berpuasa, sebelum dan selepas operation, tidur lewat malam,keletihan, cirit- birit, tiada selera makan, pening dan rendah paras gula.

Bagus kan?..
Jadi,sesiapa yg berminat untuk sentiasa bertenaga dan cukup air, bolehlah mencuba PERFOMANCE DRINK ni..ambil handphone dan contact saya..0198050837..,bila kita bertenaga, semua kerja dapat dilakukan dengan sempurna..insyaALLAH..

" BADAN CERGAS, FIZIKAL PANTAS !!"




No comments:

Post a Comment