Pages

Saturday, February 8, 2014

Shaklee Bakam : Bagi yang berminat untuk membeli stok, boleh dapatkan stok dpd saya. Cepat sebelum habis!


5 in one

Salam rahmat dan kasih sayang buat semua. Syukur pada ALLAH, walaupun kami semua penat dgn kerja mengajar seperti biasa, ALLAH bg kekuatan untuk kami semua adakan family day yg di plan last minute..
 





  






 Mula seawal 8.30 pagi, tapi saya datang pun nk dekat pukul 10 jgak. Mishary punyalah payah nk bangun, dah kejut pun masih tak nak bangun. Last2 pkul 8.30 baru bangun. Itu ini siap2 semua, tu yg jadi pukul 10..sampai2 je rupanya mula jam 9.30 pg. Syukur lagi sekali, taklah “ketinggalan” sgt.. 3 aktiviti pertama dijalankan serentak iaitu sukaneka untuk kanak2, bola tampar pantai utk cikgu2 pmpuan dan futsal utk ckgu2 laki..semuanya berjalan lancar. Budak2 pun seronok, semuanya tak pernak disatukan begini. Jadi, dengan sukaneka ni diorg boleh kenal sesame sendiri. Geli hati jgak bila tengok mcm2 karenah diorg termasuklah anak soleh saya, Mishary.   Team bola tampar perempuan pun boleh tahan sampai player pun ada yg lebam2 dok tampar bola. Mmg “professional” lah tu. Hihihi..



Sambil2 tunggu 3 aktiviti ni habis, ada  geng2 yg panggang ayam, sosej untuk persediaan lunch. Breakfast mmg dah tersedia, mmg mewah dengan makanan. Betul lah kita rakyat Malaysia ni, mati sebab lebih makan kalau kat negara lain plak, mati sbb kurang makan..masya ALLAH...ok, lepas habis semua game, apa lagi, sapedek lah (makan dalam bahasa tamil) . Macam2 ada, bermula dari jenis mee, kueh mueh, roti, buah, kerepek..alhamdulillah..jadi banyak dan pelbagai bila setiap orang bawa sket2..
Dalam pukul 12, dah bleh makan tengahari. Makan ayam panggang, sosej, kari ayam, umai dan sayur kubis. Nang nyaman..(memang best)..saya tolong jugak panggang sosej, kejap je..dah lama tak buat keje2 ni, time jd warden dulu mmg acara wajib lagi2 bila nk berpisah dengan budak form5 dan form 6 time hujung tahun..semuanya tinggal kenangan jer ler...huhu..sebak plak..hehehe..
  Lepas makan, terus solat zuhur berjemaah. Sangat indah ukhuwah guru2 kat sini. Alhamdulillah. Moga ukhuwah yang membwa barakah. Amin..sebaik jer abis solat, tazkirah ringkas disampaikan oleh Ustaz Husni. Bagus tajuk dia..”Dari hati”..antara isinya, buatlah sesuatu dengan ikhlas..ikhlas pula seperti semut hitam yang berjalan atas kayu yang berwarna hitam pada waktu malam..sebenarnya kata2 ni pernah disampaikan oleh arwah mak saya..saya yakin apa yg dipesan oleh arwah, mmg ikhlas sbb sampai sekarang saya masih ingat. Malahan saya sering berkongsi pesanan itu dengan anak2 murid saya. Apa2 yang dilakukan dengan hati, hanya boleh dirasa oleh mereka yg lakukan juga dari hati.....lebih kurang pukul 2 petang semuanya bersurai..alhamdulillah..

Harap pembaca faham lah tajuk 5 in one..maksudnya 5 aktiviti yg  dapat dijalankan serentak..3 aktiviti permainan, solat jemaah dan tazkirah..sebelum menutup entry ni,mari kita sama2 berdoa...

Ya ALLAH, masukkan lah kami dalam syurgaMU dengan rahmatMU, dekatilah kami dengan orang2 yang mencintaiMU, dekatilah kami dengan amalan yang mencintaiMU dan matikanlah kami dalam khusnul khatimah. Amin Ya Rabb..

Jika berminat untuk mengetahui mengenai produk Shaklee, hubungi kami Email : amishary248@gmail.com No Tel : 0198050837 Salam Sayang Faiz

No comments:

Post a Comment