Pages

Wednesday, February 12, 2014

SHAKLEE BAKAM ; MASAKAN RIMBA

Kebiasaannya ssetiap sekolah ada aktiviti unit beruniform setiap hari rabu. Aktifnya unit beruniform Kadet Remaja sekolah saya ni, dlam kesibukan menjalani aktivit2 sekolah terutamnya pdp, sempat lagi mereka menjalankan aktivit Masakan Rimba. Tengok gambar kat bawah ni, saya sempat snap waktu diorg buat persiapan sebelum mulakan masakan. Esok insyaALLAH saya minta kawan saya uploadkan gambar waktu mereka dah mula masak. 
Seronok betul budak2 ni klu aktiviti luar kelas mcm ni. Yg bgusnya, time ni kta sbg ckgu akn lebih nmpak sikap sebenar yg ada dlm diri peljar sendiri. Dlm kelas mgkin diam dan xmenonjol, tapi bila dh buat aktiviti mcm ni kadang2 baru kita perasan kelebihan  dan bakat budak2 ni. Pada saya, dlm mendidik budak2 ni, sehabis baik bg pakej kat budak, all rounder kata org kampung saya. Bukan hanya bijak dalam belajar, tapi mesti lagi bijak dalam mengenal dan menguruskan diri sendiri dengan org sekeliling, persekitaran dan budaya. Apa yg sentiasa saya doakan untuk anak murid saya,
" YA ALLAH KAU BUKALAH PINTU HATI ANAK MURIDKU AGAR BOLEH MENERIMA APA YG AKU AJARKAN DAN APA YG MEREKA BELAJAR DAN JADIKAN MEREKA ANAK YG SOLEH" ..amin









No comments:

Post a Comment