Pages

Tuesday, February 11, 2014

SHAKLEE BAKAM ; BERKAT SABAR

Apa yg terjadi arini memang membuatkan sya berfikir berkali2 menerjah ke lubuk akal dan hati saya lalu menerbitkan rasa bersyukur yg infiniti...jom kita ikuti citer arini...
Kan aritu ada sya share pasal suami saya yg terkena sengatan baung apabila sedang mancing udang..jauh di sudut hati saya sbnanya terdetik adakah suami saya redha atau tidak ats apa yg berlaku?sempat jgak saya bertanya kat suami sya serik atau tak nk g mancing?dia jawb x serik..saya geleng kepala je ler..sempat jgak saya perli,susah2 je pegi,ingatkan balik bawa udang galah ke..tapi lain plak yg dapat..dia diam je..
Ptg tadi suami saya g amik Misyari,lps tu mama dia bg bungkusan plastik hitam.dia pun bawa balik umah dan letak kat dapur.suami terus panggil saya suruh tengok apa yg ada dalam plastik tu..
Tahu tak apa dalam tu? MasyaALLAH udang galah yg dalam gambar kat bwh ni.
Terkedu sya dan terkejut..saya tanya baper harga..RM48..muraaahhnyaa..!.dahlah byk..klu kat pasar mmg xdpt   harga mcm tu..
Malam tu sya bgtahu suami, berkat abg redha dan sabar kena sengat,ALLAH turunkan rezeki yg tidak disangka2.itulah  peristiwa yg membawa maksud tersirat..tapi bergantung kepada cara kita pikir dan lihat..sesungguhnya ALLAH lebih mengetahui apa yg terbaik utk hambaNYA..
Alang2 dah menulis ni, nak juga sya kongsikan..ada kajian membuktikan bahawa pengambilan vitamin C serentak dengan udang akan menyebablan racun arsenik wujud di dalam badan dan pernah menyebabkan kematian..jadi, atas info ni, kenalah berhati2 yer..tapi klu apa yg saya maklumkan ini ada tambahan atau nk dimurnikan, sila2 lah komen yer..
Ok, saya dh ngantuk sgt, arini penuh dgn aktiviti.saya berdoa agar apa yg kita lakukan setiap hari dpt dikira ibadah di mata ALLAH dan sentiasa di dalam petunjukNYA.dan teringat sya pesan pengetua saya pada usrah yg lepas, " jadikan kesibukan kita lebih mendekatkn diri kita dengan ALLAH, tapi bukan sebaliknya.." Aminn..
Ingat entry sya smlm..sebelum tido bca  surah al ikhlas 3x..saje nk ingatkan..salamm semangat dari sya....sifu faiz..

No comments:

Post a Comment